Salată de sfeclă coaptă


DSC_0852

Azi v-am pregătit o surpriză: o salată sănătoasă numai bună pentru postelnici şi pentru cei ce se respectă. E gata în doi timpi şi trei mişcări, cu sfecla ce mai durează pe la cuptor, dar în loc să te învârţi fără rost prin bucătărie aşteptând, poţi să-ţi pregăteşti un ceai cu măceşe, sunătoare şi mentă, dacă ai fost harnic şi ai adunat plantele cu pricina să le pui la uscat. Apoi mai citeşti câteva pagini. Revenim la salată. Acum câteva zile mă plimbam printre legumele de la supermarket şi mă întrebam ce aş putea să mai pregătesc. Am zărit printr-un colţ pitită nişte sfeclă roşie, cam uitată de lume. Am scormonit puţin prin memorie şi mi-am amintit că tot ce făcusem cu leguma asta a fost o salată crudă şi un ghiveci cu legume. Era momentul să testez ceva nou. Aşa că am azvârlit în coş două ghiulele. Şi aşa ajungem aici. Mai rămâne să aveţi încredere în mine şi să mergeţi pe mâna mea. Paşii sunt super simpli. Curăţăm de coajă o sfeclă mică, o învelim în staniol şi o dăm la cuptor pentru 25-30 de minute. După ce e gata, o tocăm cubuleţe, ne jucăm cu pătrăţelele şi la o roşie mare, facem fâşii de morcov cu pilerul, tocăm pătrunjel proaspăt cât ne lasă inima şi asezonăm cu sare, piper, boia roşie  (câte un strop din fiecare, vrem să păstrăm cât mai intact aromele naturale), ulei şi zeamă de lămâie. Şi gata! Merge de minune lângă o felie de pâine coaptă în casă unsă cu pateu de ciuperci sau zacuscă de legume.

DSC_0854